|
Oddbjørn
|
 |
« på: 03. Februar 2011, 21:03:28 » |
|
Noen som kan identifisere disse kjøttstykkene? Det til venstre er ihvertfall entrecoté. I midten høyrygg eller nakke? Til høyre bogstek? [ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] Tenker jeg må invitere på fluebindekveld og ei gigantisk kjøttgryte 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
norumen
Lovende

Innlogget
|
 |
« Svar #1 på: 03. Februar 2011, 21:15:26 » |
|
Skal vi se.. det til venstre er kjøtt, midten er kjøtt, det til venstre er kjøtt det også 
|
|
|
|
|
Loggført
|
I evighetens perspektiv er selv stjernene døgnfluer.
|
|
|
|
Stian38
|
 |
« Svar #2 på: 03. Februar 2011, 22:12:35 » |
|
Ser stort sett ut som slintrer og sener dette. Anbefaler kjøttkvern og taco-middag de neste 17 fredager 
|
|
|
|
|
Loggført
|
En knert hver dag reduserer faren for å bli periodedranker!
|
|
|
|
Jan R. Abrahamsen
|
 |
« Svar #3 på: 03. Februar 2011, 23:48:26 » |
|
Ser ikke ut som om du trenger hjelp til dette Oddbjørn, Entrecote, høyrygg eller nakke, og oksebog...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jan R
|
|
|
|
∆ndré_Brun
|
 |
« Svar #4 på: 04. Februar 2011, 12:00:09 » |
|
Ser ikke ut som om du trenger hjelp til dette Oddbjørn, Entrecote, høyrygg eller nakke, og oksebog...
Jepp, og den til venstre helsteiker du i ovnen med noe gulrøtter/løk- "aromater", den til høyre freser du i panna i tykke stykker, og den i midten koker du suppe på, Oddbjørn  Hmm, merker at jeg ble sulten her nå.
|
|
|
|
|
Loggført
|
www.thetroutbum.comEI FLOGESTONG ========================= Ei flogestong er ikkje berre eit redskap, men også ei del av di sjel. Hvis du varsomt stryk ho titt og ofte, ho vil kasta for deg vel. ∆ndré B
|
|
|
|
Oddbjørn
|
 |
« Svar #5 på: 04. Februar 2011, 15:32:44 » |
|
Takker for bekreftelsen! Blir vel en curry av høyryggen i dag. Har blitt forkjøla så trenger en sterk curry for å drive det ut. Stian: Fikk med 5 kg kjøttdeig i tillegg så bør holde til litt taco også 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Stian38
|
 |
« Svar #6 på: 04. Februar 2011, 15:52:59 » |
|
Stian: Fikk med 5 kg kjøttdeig i tillegg så bør holde til litt taco også  Skulle holde til minst 2 runder det ja 
|
|
|
|
|
Loggført
|
En knert hver dag reduserer faren for å bli periodedranker!
|
|
|
Ruffen
Virtual Flyfisher - 3 dan

Utlogget
Medlem nr 2 i kompisgjengen.
|
 |
« Svar #7 på: 06. Februar 2011, 17:33:42 » |
|
Takker for bekreftelsen! Blir vel en curry av høyryggen i dag. Har blitt forkjøla så trenger en sterk curry for å drive det ut. Stian: Fikk med 5 kg kjøttdeig i tillegg så bør holde til litt taco også  Kunne du tenke deg å fortelle hvordan du/dere lager en slik curry? Føler ikke jeg er helt å mål der. Hadde satt pris på hvis du ville.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddbjørn
|
 |
« Svar #8 på: 06. Februar 2011, 18:20:24 » |
|
Kunne du tenke deg å fortelle hvordan du/dere lager en slik curry? Føler ikke jeg er helt å mål der. Hadde satt pris på hvis du ville.
Skal ikke dele oppskriften jeg brukte i går for synes ikke jeg kom helt i mål. Kjøttet ble ikke mørt nok selv etter drøyt to timer i gryta. Oppskriften til Demir med kylling er fortsatt favoritten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sigve
|
 |
« Svar #9 på: 06. Februar 2011, 20:09:15 » |
|
Best resultat får du hvis du steiker kurryen i vonen og ikke i panna. En annen ting er å la kjøttet mørne godt før du bruker det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
If I were an Eskimo, I would build my igloo next to a supermarket or on a tropical beach.
|
|
|
|
Sjur
Gjest
|
 |
« Svar #10 på: 06. Februar 2011, 20:13:50 » |
|
Takker for bekreftelsen! Blir vel en curry av høyryggen i dag. Har blitt forkjøla så trenger en sterk curry for å drive det ut. Stian: Fikk med 5 kg kjøttdeig i tillegg så bør holde til litt taco også  Kunne du tenke deg å fortelle hvordan du/dere lager en slik curry? Føler ikke jeg er helt å mål der. Hadde satt pris på hvis du ville. Jeg har brukt denne karri-oppskriften noen år nå. Den er super! Du kan også bruke kylling, men lam er klart best! http://www.route79.com/food/rogan-josh.htmMvh Sjur
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sigve
|
 |
« Svar #11 på: 06. Februar 2011, 20:48:56 » |
|
Åja lam er suverent til curry
|
|
|
|
|
Loggført
|
If I were an Eskimo, I would build my igloo next to a supermarket or on a tropical beach.
|
|
|
Ruffen
Virtual Flyfisher - 3 dan

Utlogget
Medlem nr 2 i kompisgjengen.
|
 |
« Svar #12 på: 09. Februar 2011, 14:15:01 » |
|
Takker for bekreftelsen! Blir vel en curry av høyryggen i dag. Har blitt forkjøla så trenger en sterk curry for å drive det ut. Stian: Fikk med 5 kg kjøttdeig i tillegg så bør holde til litt taco også  Kunne du tenke deg å fortelle hvordan du/dere lager en slik curry? Føler ikke jeg er helt å mål der. Hadde satt pris på hvis du ville. Jeg har brukt denne karri-oppskriften noen år nå. Den er super! Du kan også bruke kylling, men lam er klart best! http://www.route79.com/food/rogan-josh.htmMvh Sjur Takker for tips. Skal testes. Jøss og godt det er med slik type mat. Haldi er vel gurkemeie?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddbjørn
|
 |
« Svar #13 på: 09. Februar 2011, 14:21:27 » |
|
Best resultat får du hvis du steiker kurryen i vonen og ikke i panna. En annen ting er å la kjøttet mørne godt før du bruker det.
Skal teste det. Kjøttet skulle i utgangspunktet vært godt mørnet (14 dager). Hvor varm ovn steiker du curryen på?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sigve
|
 |
« Svar #14 på: 09. Februar 2011, 15:14:28 » |
|
Jeg skal legge ut min oppskrift 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|