Gå til innhold

Kunngjøringer

• OBS OBS :)

• Emner

• Med 15 grader og sol måtte jeg bare prøve en lokal elv. Det var en del fjærmygg i lufta, men ingen aktivitet på overflaten. Jeg glemte selvfølgelig temperaturmåleren i bilen, men jeg tipper vannet holdt maks 3–4 °C Jeg valgte et enkelt nymfeoppsett med en fjærmyggimitasjon på point og en gulhodenymfe på opphenger. Vannet var lagt fra klar og høyt, mens sola skinte. Tanken var å vekke litt nysgjerrighet med gulhodenymfa, men samtidig servere noe mer naturlig nær bunnen, der ørreten sannsynligvis sto. Til min store overraskelse fikk jeg en fin ørret – ikke verst for denne elva. Vading gjennom halv meter snø mot elva var verdt det likevel..
    • Nå er det kun kort tid igjen, så litt praktisk info er innafor   Hva bør du ta med deg? - Bindesaker (duh). Skulle du glemme noe, så får du sikkert låne noe. - Skjøteledning og lampe. Er du som meg så trenger du 89 millioner lumen for å klare å binde på krok 4, så medbrakt lys er lurt. - Briller om nødvendig - Sengetøy eller sovepose. Det er dyne og pute der, ta eventuelt ditt sengetøy over beskyttelsen som allerede er på. - Ta med egen mat til frokost, lunsj og kvelds. Det er kjøkken som vi kan lage mat på. På lørdag vil det bli servert 3-retters middag med vinpakke. - Drikke. Vi har lov til å nyte medbrakt, så her kan du ha med dine favoritter. Bortsett fra under middag på lørdag og mens de dekker på til denne, men det er med drikke til maten (siden de har sjenkebevilgning så er det noen regler akkurat rundt middagen). Er ikke langt til Brandbu, så er du tom for noe på lørdagen kan det vel svippes ned en tur dit for å fylle på. Finnes nok en plass der som i det minste selger en Ringnes eller to. - Godt humør og ørepropper   Parkering. Det er en stor parkeringsplass utenfor tunet som skal brukes. Vi kan ikke parkere inne på tunet, da brannvesenet ønsker fri adkomst der. Det er forresten bomavgift på skogsveien.
    • Kjøper pent brukt eksemplar av Roar Lindsø`s bok «The Lindsø Collection»
    • Om noen er interessert i å bare komme freddan, eller bare lørdag eller bare søndag (for å rydde), så kontakt undertegnede - så ordner vi det.
    • «Og så ville det vært gøy å se og kjenne hvor langt man har kommet siden min første fluestang, som var en Vangen 603 i glassfiber» Min første var Vangen  660 Dream og jeg har den ennå . Hender jeg tar den fram og kaster litt for å få fram nostalgi følelsen og tenke på hvor det begynte.  Forskjellen mellom den  og en moderne i f .eks S-glass er lysår. Litt skyldes  forbedret glassfiber  , byggemetoder og ikke minst holkene på stanga. Metall stiver opp og drar opp vekta., men stanga er god å kaste med , men topptung . Tenk at jeg brukte klasse 7-8 til ørret  og i dag går det mest i klasse 3 og 4 både i glass og Carbon.
  • 12 fra Fluedatabasen

1. Quill klinkhammer
    2. Lepto dun
    3. Norwegian Blue
    4. Marflo (palmer-chenille)
    5. B.Z. Geting
    6. Paraloop klekker
    7. RS Classic Vulgata
    8. tubebody cdc aurivilli ala Klingberg
    9. Biots parachute Aurivilli
    10. Puristpuppa - Orginalen
    11. Renaflua