Var ute en tur i dag. Litt lite aktivitet hadde ett lugg i flua tidlig, gikk deretter lenge uten kontakt. Satt på en kobberbassen og da satt denne på med en gang. Sprek kar på 6-700gram. Tydelig gytefisk i veldig god kondisjon..
Så bra at sjøørretten tar seg opp igjen på den kanten! Er jo normalt ikke mange fisk over 2kg her på østfold sida i løpet av året… jeg er selv litt for dårlig til å ta bilder og legge ut etter turer…jeg prøver å bedre meg… jeg er ikke på facebook eller instagram heller…så det er her og youtube jeg henter inpirasjon og evt legger ut…
Jeg er Florø ( sogn og fjordane).
Vært bra sålangt i år ja, i fjor var det helt ok. Året før var vilt bra egentlig, vel så bra som i år. Men er vel litt sånn om en treffer på forhold og at fisken er på plass de dagene en har anledning til å fiske.
Kjekt med så bra med aktivitet på Fluefiskesiden, ikke vært mye innom her på en del år. Hadde vært stas om siden blir litt som før igjen. Men blir vel hardt å konkurere med andre platformer.
En kan jo ikke klage på det,om en sjøl ikke legger ut. Så skal prøve i år å dele en del.
Bor mitt i oppdrettsland, så litt positiv til størrelser på fisken siste årene, for 5 år tilbake var vi skjeldent borti fisk over 1.5kg. Nå er det mindre lus på fisken og vi får oftere pen fisk, så er ett vist håp om at næringen har bedret seg.