Ny tur i dag: fisket av noen viker og odder mot åpent hav i dag i håp om få en av de større eksemplarene. Gikk ut mellom noen brygger og på tredje kastet hadde jeg stor følgefisk som bare vinklet av tre meter fra brygga… anslår mellom 2 og 3 kilo på den,men vanskelig å si… så ikke noe mer til den… gikk 2-3 timer utaskjærs uten noe kontakt. Og da vinden tok seg opp dro jeg til en bukt som lå i le… på andre kastet satt det en liten 300 grammer.hadde to hugg til rett etterpå,men disse satt ikke. Flytta meg videre i bukta og fikk en blank på 38cm…denne gulpa opp en halvfordøyd tobis på 10cm… gikk videre til ei grunn bukt med mudderbunn og så ett vak… fiska meg rolig mot vaket og plutselig hugg det i flua… en skikkelig sprek overspringer på 47 cm…fortsatt kaldt i vannet og lite byttedyr…
Var ute en tur i dag. Litt lite aktivitet hadde ett lugg i flua tidlig, gikk deretter lenge uten kontakt. Satt på en kobberbassen og da satt denne på med en gang. Sprek kar på 6-700gram. Tydelig gytefisk i veldig god kondisjon..
Så bra at sjøørretten tar seg opp igjen på den kanten! Er jo normalt ikke mange fisk over 2kg her på østfold sida i løpet av året… jeg er selv litt for dårlig til å ta bilder og legge ut etter turer…jeg prøver å bedre meg… jeg er ikke på facebook eller instagram heller…så det er her og youtube jeg henter inpirasjon og evt legger ut…