Fikk en ettermiddags tur i går, det første vi så var ett mistenkelig tau som gikk ut i sjøen, skulle vise seg å være garn, fant så ett til. Utrolig kjedelig å se. Meldte inn til oppsynet. Helt håpløst! Kjørte til en annen plass etterhvert, blei en ca 8 stk, størte på kiloet, for så vidt ok, men fiskedagen blei ødelagt av synet av garn.
Ny tur i dag: fisket av noen viker og odder mot åpent hav i dag i håp om få en av de større eksemplarene. Gikk ut mellom noen brygger og på tredje kastet hadde jeg stor følgefisk som bare vinklet av tre meter fra brygga… anslår mellom 2 og 3 kilo på den,men vanskelig å si… så ikke noe mer til den… gikk 2-3 timer utaskjærs uten noe kontakt. Og da vinden tok seg opp dro jeg til en bukt som lå i le… på andre kastet satt det en liten 300 grammer.hadde to hugg til rett etterpå,men disse satt ikke. Flytta meg videre i bukta og fikk en blank på 38cm…denne gulpa opp en halvfordøyd tobis på 10cm… gikk videre til ei grunn bukt med mudderbunn og så ett vak… fiska meg rolig mot vaket og plutselig hugg det i flua… en skikkelig sprek overspringer på 47 cm…fortsatt kaldt i vannet og lite byttedyr…