Synes fortomsoppsettene virker gjennomtenkte og fine! Go for it!
Når det gjelder kroker til (synkende) vannymfer og WB så spørs det om du skal ha forlenget kropp eller ikke. TMC 2457 er solid og fin til forlengede kropper. Enda sterkere er TMC 2499SP BL (mothakeløs).
En fin krok til WB er Gamakatsu F314. Flere krokmerker har tilsvarende modeller. Jeg ville prøvd å se bort i fra de klassiske streamerkrokene med for små krokgap.
Tok turen ned til Hvaler fra Oslo på dagstur laurdag. Eit par små SØ blei det på ein perfekt start på påska. Jakta på ein stor fisk som head-tail vaka ute i eit straumebelte, men den forsvant etterkvart. Godt å komme i gang!
Åpnet stillvannsesongen i går. Så minst to aktive fisk, som vaket en del. tatt Rune sin CDC myggen #14 til slutt.
Ser ikke i mine notater jeg fikk fisk såpass tidlig før. Men husker det var en supertidlig påske cca 15 år siden, husker noen om det kan stemme?
Ser at dette er en gammel tråd men kunne ikke la vær å svare på den.
Kjøpte denne stanga til 2024 sesongen og har blitt en av mine favoritt Gravity stenger.
Presis og rask stang som også utklasser 13,4 fotere'n.
Fisker en del i Ørekilselva i Sverige hvor det er mye trær langs elvebredden og grener henger ut over elva.
For å få flua helt ut til elvekanten på andre siden må du lure flua inn i mellom grenene som henger ut over elva.
Det er ingen av de andre Gravity jeg har som er like presis som 12,7#8/9.
Dette betyr ikke at jeg ikke har andre favoritter blant mine Gravity stenger, min største favoritt er 11,6#7/8, deilig sommerstang.