Kan være farlig å sitte for lenge på Internett, før man legger seg:
Orvis Ultralight Waders. Kjøpt på finn til halv pris. De gamle er ødelagt, og jeg har kjent på stor frustrasjon over at produktet er så å si utgått. Glimrende vadere. Kom på å sjekke finn, og der lå de til salgs til halv pris, uåpnet i pakke. Nå er de på vei i posten, til stor glede for den nye eieren :).
Kinetic Neogaiter neoprenvadere. Fordi jeg er lei av å småfryse om våren. Med fremtidig mer fokus på tidligfiske med fjærmygg, samt til sjøørretfisket, trenger jeg disse.
Linekurv. Tydeligvis en kopi av Take sin (ser lik ut, men uten navnet). Fikk prøve en Take linekurv forleden, og innser at jeg trenger det. Spesielt siden jeg tidvis fisker sjøørret i en tidevannsstrøm.
Diverse til fluebinding: Kroker, flexifloss, holotinsel, marabou, bindetråd, trådholdere, øyne....
Loon River Mud. Aldri prøvd, men ser nytten. Får teste det ut.
Guideline tippet ringer. Får prøve dette jeg også. Fint for fortommene mine.
Fortommer og tippetspoler. Har kjøpt diverse fluorkarbon og copolymer, tilpasset mitt bruk og hva jeg ønsker å teste ut.
Nå har jeg derimot alt jeg trenger, for svært mange år fremover. Har ganske mange av oss sagt før 😏.
Tidlegare i år fekk eg mulighet til å tilbringe ein dag hos Mustad på Gjøvik og dokumentere oppskriftsboka som er handskriven og befinn seg på museet der. I dag har eg fått på plass dei første 20 mønstera: https://fluebinding.no/monster/mustad/#original-oppskrifter-fra-mustad
Dette er eit svært viktig historisk dokument for fluebinding i Noreg. Meir kjem utover året, men eg startar enkelt med dei 20 første, så tar eg litt og litt. Tar gjerne tilbakemelding på struktur og innhald.